Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Nie jesteśmy kropkami na mapie

Kampania Truckers Friendly Place
8 września 2023
 
Branża transportowa od lat zmaga się z problemem niedoboru pracowników – liczba kierowców zawodowych wciąż jest, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju tej gałęzi gospodarki, zbyt niska. Fundacja Truckers Life ze wsparciem Transport i Logistyka Polska ruszyła z kampanią, której celem jest zwrócenie uwagi na złe warunki pracy kierowców w miejscach załadunku i rozładunku, stanowiące jedną z ważnych przyczyn coraz mniejszej popularności tego zawodu.
– Złe warunki pracy w miejscach załadunku i rozładunku to problem, który kierowcy zawodowi podnoszą od wielu lat. Niestety, wciąż pozostaje on nierozwiązany – mówi Dagmara Trusewicz, prezes Fundacji.
Według badań przeprowadzonych na potrzeby raportu „Diagnoza warunków sanitarnych i parkingowych w bazach logistycznych w Polsce i w Europie”, który powstał we współpracy Fundacji Truckers z Transport i Logistyka Polska, problematycznymi obszarami w tym miejscach są: czas i jakość obsługi kierowców, dostępność miejsc parkingowych, a także – sanitariatów.
To niewyobrażalne, że w XXI wieku ogromna grupa zawodowa wciąż ma problem z dostępem do toalety w czasie pracy – mówi prezes Fundacji Truckers Life. – Po publikacji raportu diagnozującego problem, naturalną kontynuacją naszych działań stało się wdrożenie projektu mającego na celu poprawę sytuacji.

Kierowca zainspirował hasłem

7 lipca na kanale YouTube Fundacji miała miejsce premiera spotu, będącego wizytówką kampanii społecznej Truckers Friendly Place. Film mający na celu zwrócenie uwagi na trudne warunki pracy kierowców w miejscach załadunku i rozładunku już w ciągu pierwszego tygodnia od publikacji został wyświetlony na samym Facebooku ponad 100 tysięcy razy. Zyskał ogromną liczbę udostępnień oraz pozytywnych komentarzy kierowców, piszących, że video pokazuje doskonale realia pracy w miejscach załadunku i rozładunku – bez zbędnej gloryfikacji, za to z naciskiem na najważniejsze kwestie.
– Do nadania kampanii hasła „Nie jesteśmy kropkami na mapie” zainspirował nas komentarz jednego z obserwujących nasze social media kierowców. Na post dotyczący obojętności branży na przemęczenie truckerów, mężczyzna odpowiedział: “Jak może być zmęczona kropka na mapie?” – wyjaśnia Patrycja Dudzisz, specjalista ds PR i marketingu w Fundacji Truckers Life. – Najwyższa pora zrozumieć, że kierowcy to żywi ludzie, nie kropki na mapie. Mamy nadzieję, że kampania zwiększy świadomość branży, przestrzegając jednocześnie, że zaniedbania w obszarze warunków pracy kierowców skutkować mogą coraz większym problemem ze znalezieniem chętnych do wykonywania tego zawodu.

Projekt, który ma poprawić warunki pracy truckerów

Kampania Truckers Friendly Place jest elementem większego projektu o tej samej nazwie. Kluczową rolę pełni w nim ankieta, służąca kierowcom do stałej oceny miejsc załadunku i rozładunku. Kierowcy już od miesiąca oceniają magazyny, spotykane na swoich trasach. W oparciu o zebrane dane, Fundacja opracowuje mapę baz logistycznych oraz cykliczny ranking tych miejsc. Niebawem pokaże także firmy wprowadzające dobre praktyki i rozwiązania na rzecz poprawy warunków pracy kierowców. Będą to Truckers Friendly Places.
– Zdajemy sobie sprawę, że rozwiązania legislacyjne w kwestii warunków pracy w bazach logistycznych nie powstaną z dnia na dzień – mówi Dagmara Trusewicz. – Oddając głos kierowcom, chcemy przedstawić opinii publicznej zróżnicowane standardy obsługi w poszczególnych miejscach załadunku – w transparentny sposób pokazać, co i gdzie wymaga poprawy. Przez projekt Truckers Friendly Place chcemy skierować działania CSR-owe branży w stronę poprawy warunków pracy w zawodzie kierowcy. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.